24. desember 2008

Endelig en slags julestemning

Så ble det jul i år også, den kom faktisk fortere i år enn tidligere. Julaften kom på en måte som en slags overraskelse, noe jeg ikke helt var forberedt på. Jeg må nok innrømme at julestemningen har latt vente på seg i år. Kan ha en sammenheng med at jeg ikke har vært like aktiv i AUFs verveinnspurt som tidligere. Er noe med det å trakse rundt på kjøpesentre i mange dager på jakt etter unge sosialdemokratiske sjeler, som gir meg en varm julefølelse. Pussig, men sant..

Kan også være fordi jeg i år ikke har kastet meg på trenden om å kjøpe julegaver til flest mulig. I år har jeg kjøpt minimalt med julegaver, og det føles egentlig bra. Jula handler jo heller ikke om gaver, selv om den nok gjorde det i yngre år. Nå handler den om fritid og tid til å gjøre ting som ikke er viktige eller nødvendige i det hele tatt. Drikke Håheims hjemmelagede rødvin, løse ubegrensede mengder kryssord og se alle filmene jeg ikke har hatt tid til å se på før nå. Det er jul det!

Men likevel er det noe som mangler i år. Min første jul uten lillebror i heimen blir ikke helt jul. Gleder meg allerede til han kommer hjem og kan le av de samme tingene som meg. For jula handler først og fremst om tid til å være med familien. Og i mangel på den riktige julestemningen satte jeg all min tiltro til NRK i dag klokken elleve. Og det hjalp, det blir liksom ikke jul før Tre nøtter til Askepott ruller over skjermen!

GOD JUL!

1 kommentar:

  1. Anonym4:44 a.m.

    Tre nøtter til askepott æ gull :D
    God jul til deg :)

    SvarSlett