23. desember 2007

Den obligatoriske ønskelista

Jess, da er det bare timer til familien Håheim skal feire jul. Som nevnt tidligere er vi litt forut for vår tid, og feirer julaften en dag før resten av Norge. Og da er det på tide å slenge inn en liten ønskeliste for årets julaften.

1) Fred på jord
Det kan være så mye klisje som det bare vil og så politisk korrekt at man blir kvalm av å lese det, men det må faktisk stå på toppen av lista. Ingen ønsker er viktigere, og det finnes nok dessverre ingen som er vanskeligere å få oppfylt. Men som AUFer tror jeg på en annen verden og jeg tror forandring er mulig. Men jeg er ikke så naiv at jeg tror ønsket blir oppfylt på julaften, så også i året som kommer er det nødvendig med en sterk og rakrygget fredsbevegelse som sier nei til krig.

2) At Jens Stoltenberg snart lander på månen
Dette månelandingsprosjektet synes jeg var skikkelig topp, men nå virker det som om jensemann er fornøyd å sveve litt uti atmosfæren. Opposisjonen godter seg og venstresida kjefter. Vi vil alle det samme, at jensemann skal lande med beina trygt planta på månen så fort som mulig!

3) En kjæreste
For å være litt vekstkritisk har jeg bestemt meg for å ikke ønske meg materialistiske gaver, og hva er vel bedre enn å ønske seg en gutt under juletreet. Men det kan ikke være en hvilken som helst gutt, han bør være like engasjert som Jan Fredrik Karlsen, like morsom som Jack Black og gjerne ha utseende til trommisen i Big Bang. Hvis han bare har litt av dette, skal jeg nok kunne vurdere det;)

4) Viljestyrke
Jess, jeg ønsker meg viljestyrke til jul i år. Slik at jeg har styrke til å si nei til ting jeg egentlig ikke må, men som jeg føler jeg må. Slik at jeg kan få mer fritid, og når jeg sier fritid mener jeg vel egentlig fri til å være litt på Blindern det neste halve året. Og når jeg sier det, mener jeg nok egentig viljestyrke til å prioritere kjedelig studier framfor artige møter, debatter, øl og venner. Jeg ønsker meg også viljestyrke til å la være å gjøre ting som skaffer meg angst på et senere tidspunkt. Og ikke minst viljestyrke til å ikke være så lat, jeg er nemlig ganske så lat når latskapen slår til for fullt..

Dett var dett for i år tror jeg, ellers har jeg det meste jeg trenger. Er ganske så priviligert egentlig:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar