2. desember 2007

Flukten fra hverdagen

Første søndag i advent, og jeg kjenner at jeg gleder meg enormt til jul. Ikke fordi vi skal feire fødselen til en fyr jeg strengt tatt ikke tror på, ikke fordi jeg egentlig trenger så mye nytt, men jeg kjenner at det jeg trenger er litt fri! Sitter i 8. etasje på Youngstorget og gjør unna siste forberedelsene til neste ukes tur til Palestina. Ute spilles det julesanger på tidenes mest tacky juletorg, og det blir litt godt å komme seg vekk fra en travel hverdagen her hjemme.

De siste ukene har gått altfor fort og jeg har reist masse. En dagstur til Bergen, en ettdøgnstur til Namsos, dagsturer til Vestfold, Oppland og Telemark for å verve nye ungdommer til bevegelsen. I går rakk jeg både å være på internasjonale konferanse i AP på Gardermoen før jeg dro til Østfold for å holde innledning om EUs tjenestedirektiv. Frykter at jeg er i ferd med å bevege meg altfor langt unna det som er vanlige ungdommers liv. Men alt det endret seg da jeg endte opp på skikkelig fjortissfyll i går kveld. Jeg har kul på armen, noen meldinger som godt kunne vært usendt og noen samtaler som kanskje var litt preget av en anelse for mye hvitvin. Det er på dager som i dag at jeg virkelig er glad i hun jeg bor med. For hva er vel bedre enn å bli vekket med pizza og champagnebrus? Faktisk ingenting som overgår det når angsten presser seg på:)

I morgen tidlig setter jeg meg altså på flyet til Tel Aviv, og før morgendagen er omme skal jeg være framme i Ramallah. Krysser fingrene for at jeg slipper dumme spørsmål i sikkerhetskontrollen og at vi kommer oss greit fram. Lover å holde dere oppdatert:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar