14. desember 2007

Jeg undres

De siste dagene har jeg hatt tid til å undre meg over en del rare fenomener. Kom hjem fra Palestina, og så fort jeg slappet litt av ble jeg selvfølgelig sjuk. Hvorfor blir man bare sjuk når man slapper av? Er det kroppen som får en smak på det gode liv i sofaen og bestemmer seg for å bli syk sånn at den kan ligge der enda mer? Ikke vet jeg, men det skjer hver eneste gang jeg har litt fri...

I kveld skal jeg på 100-årsjubileum til AUF i Telemark, og som seg hør og bør, har jeg store planer om å dra på meg finstasen. Men den fine hvite kjolen min har rødvinsflekker etter forrige gang jeg pynta meg. Så da var eneste løsning å kjøpe seg ny kjole. Og her kommer det merkelige. Alle de gangene når jeg er blakk og egentlig ikke trenger noe nytt, da dukker det eneste fristende plagget etter det andre opp på stativene. Men når jeg har penger og trenger noe nytt, finner jeg noe da? Åneida... Merkelig? Åjada!

Og så den siste tingen jeg undres litt over om dagen er dette med eksamen. Det skjer hvert semester, eksamen kommer så innmari brått på. Jeg har siste eksamen om under en uke og har enda ikke begynt å lest. I stedet har jeg sett dårlige filmer, skrevet tull på bloggen, spilt ufattelig mye poker på nett (kun på facebook, altså uten pengeinnsats, men artig tidsfordriv), sett på håndballkamper (selv om jeg ikke egentlig er så veldig interessert) og i helga reiser jeg til Tromsø for å holde innledning om Midtøsten. Og på tirsdag kommer jeg til å sitte på lesesalen og undre meg over hvorfor jeg ikke begynt å lese før dagen før eksamen. Det skjer hvert år, men jeg lærer aldri. Hvorfor? Hvis noen kan hjelpe er det bare å ta kontakt!

2 kommentarer:

  1. JO, nå skal du få svaret Stine Renate!! Jeg kan uten problemer gi deg en diagnose. Diagnosen er litt tåkete, så man må trekke ut endel konklusjoner av den selv.. Diagnosen heter "utsatt". Altså.
    1) Kjolen. Du har utsatt å sende den til rens
    2) Sykdom. Du glemmer å føle litt etter. (hvordan har stinerenate det i dag?)Og utsetter å kjenne på følelsen til du ikke har noe annet å gjøre.
    3) Eksamen. Mest kjente problemet innenfor diagnosen/lidelsen. Du utsetter.

    Nå slipper du å undre mer. Hvis du trenger å prate med hobbypsykolog med samme lidelse, er det bare å ta kontakt!!

    Stor juleklem fra Wendy, utsetter julegavehandelen til i morgen

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg tror jommen meg du er inne på noe der ja:)
    Probemet er at det alltid løser seg, og derfor gjør jeg det gang på gang...
    Men i kveld tar jeg juleferie, den skal hvertfall ikke utsettes lenger!

    SvarSlett