25. september 2006

Effektiviteten i egen person

Nå har jeg sittet nesten to timer på datarommet på Helga Eng. Jeg prøver desperat å bli ferdig med en oppgave i internasjonal politikk som snart skal leveres. Tror jeg seriøst har konsentrasjonsproblemer, i løpet av de to timene har jeg gjort følgene:
- sendt, lest og sletta meldinger i 15 minutter
- lest kjente og fremmede mennesker sine blogger i 45 minutter
- lest dritt om ØMU på nei til EU sine hjemmesider i 15 minutter (stas, blir glad av slikt:)) (skriver oppgave om ØMU så kan sies å være relevant
- vært på do i 10 minutter
- stirra ut vinduet mens jeg har spist Läkerol med kaktussmak i 15 minutter
- de siste 20 minuttene har jeg brukt på å knote ned en halv side om ØMU og dens påvirkning på medlemslandenes penge- og finanspolitikk

Effektivt?! Neppe... Tror nok neppe jeg ville blitt brukt som et glansbilde på Erna Solbergs kontor for å si det sånn!

Nå har jeg brukt ti minutter på å oppdatere bloggen min til glede for mine trofaste lesere (vet hvertfall om fem stykker som leser;)) og nå er det på tide med litt mat! Kanskje konsentrasjonen blir bedre med litt mat i magen, jeg er alltid optimist:)

8 kommentarer:

  1. Hvis det er noe trøst så er du ikke alene, jeg mener sterkt at läkerol har ødelagt for mer enn en av mine skoleoppgaver!!
    det ligger noe i mottoet: makes people talk:)


    Og jeg er fast leser, stortrives i din ueffektive verden, håper på flere poster... har eksamenskrav i neste uke så jeg trenger flere unnasluntrings unnskyldninger:)

    SvarSlett
  2. hehe, det skal vel ikke engang en läkerol til for å få deg til å snakke:) Men hyggelig at du tar deg tid til å lese bloggen min;)

    Hvordan gikk det forresten med aksjonen mot klasebomber i går? Jeg krysset fingrene for dere, mens jeg satt å leste semesteroppgaver i internasjonal politikk...

    SvarSlett
  3. Anonym3:09 a.m.

    Haha... mulig jeg ikke trenger noe som får folk til å snakke?!;)
    Aksjonen gikk bra den, det var tre auf`ere og førti-femti su`ere... så bra, men ikke SKIKKELIG bra om du skjønner.
    Men fikk pizza etterpå da!!!:D

    SvarSlett
  4. Anonym1:30 p.m.

    Du er treig på do.

    SvarSlett
  5. Lene: Hvis du har fått gratis pizza og samtidig vært politisk korrekt, har kvelden vært veldig bra:)

    Åsmund: 10 minutter på do innebærer selvfølgelig tiden det tar å gå fram og tilbake! Dessuten skal vel ikke du akkurat snakke om å være treig, du kommer tross alt alltid for seint;)

    SvarSlett
  6. Anonym8:56 a.m.

    Jeg syns demoen gikk bra ut i fra forutsettningene... Takk til dere for at dere stilte opp:)
    Men det er nok å ta i å si at det var 40-50 SUere, sjøl om vi var mange...

    Effektivitet er forresten oppskrytt.

    SvarSlett
  7. Anonym1:42 p.m.

    ja, vil gjerne ha litt cred som god og rundhåndet kasserer for å betalt for pizza. Brus og alt, ryktes det!

    SvarSlett
  8. Enig om at effektiviteten er oppskrytt, det var som et godt klapp på skulderen:) Det som derimot ikke er oppskrytt er å overdrive antall demonstranter på en demonstrasjon;)

    Guri: Du er den beste kassereren jeg vet om, og jeg er sikker på at Lene støtter meg der!

    SvarSlett