20. september 2006

Blåmandag

Søndag klokken 23.16 tikket følgende melding inn på mobilen min: "Vi förlorade". Meldingen kom fra en SSU'er jeg kjenner fra Malmö og beskrev den bitre sannheten om valget i Sverige. Jeg satt på en restaurant i Brüssel og det var første kveld på studieturen til Nei til EU. Heldigvis var vi flere AUF'ere som kunne trøste hverandre. Det er bittert, kjipt, trist og ufattelig at sosialdemokratene gikk på en smell, at de borgerlige skal få herje fritt i fire år og at Gøran Persson ikke lenger er statsminister. Nå kan vi ikke lenger si til Jensemann at han skal se til Sverige, nå har jeg ikke lenger et naboland jeg kunne flyttet til dersom FrP tar over makta her hjemme.

Jeg kondolerer, Sverige! Dere er hjertelig velkommen til rød-grønne Norge når som helst! Og vi krysser fingrene for at det om fire år nok en gang sosialdemokratene som styrer nabolandet vårt!

1 kommentar:

  1. Anonym8:41 a.m.

    Var inte ledsen..Sverigedemokraterna har tagit över sverige snart med..det är inte lönt att flytta någonstans i norden..alla ställen är rasistiskt!! Fy Fan asså..vår statsminister har ett äggskalle!! pinsamt!!

    SvarSlett