10. januar 2008

Nok et argument for Obama


På AUF sentralt går det heftige debatter om dagen hvem som bør bli demokratenes presidentkandidat, og jeg har selvfølgelig min mening om saken. Til tross for mye vakre ord og fagre løfter fra alle kandidatene, støtter jeg Barack Obama. Det er mange grunner til det, men jeg mener at NRKs tidligere USA-korrespondent Jan Espen Kruse sitt svar på kandidatenes forhold til Israel i et nettmøte i går var knakende godt.

Per fra Oslo stilte følgende spørsmål:
"Idag innleder president Bush et lengre besøk i Midtøsten. Da kan det passe å spørre om hvordan Israel og Israellobbyen i USA ser på å få Barack Obama som amerikansk president."

Svaret var kort og godt:
"Hei, de vil nok ha Hillary. De er skeptiske til en mann som har Hussein som mellomnavn, som trolig hadde muslimsk far og som gikk på muslimsk barneskole i Indonesia."

5 kommentarer:

  1. Goody! Har fått med meg at Åsmund og Eskil leder Hillary-fraksjonen.. :P

    SvarSlett
  2. Jess, og da er det klart at det blir heftige diskusjoner med høyt temperament;)

    SvarSlett
  3. By the way: Gå inn på internasjonalen.blogspot.com og stem på din favoritt.

    AUFs internasjonale ressursgruppe har fått egen blogg, hurra:)

    SvarSlett
  4. Personlig er jeg Hillary-fan, men Obama er helt sikkert også dyktig.
    Jeg får se om jeg laget ett blogginnlegg om det også ;P

    SvarSlett
  5. Gjør det, viktig med debatt vettu! Og for å ikke glemme at det er ufattelig artig å diskutere hemningsløst om et tema hvor vi har null innflytelse;)

    SvarSlett