29. november 2006

Reisebrev fra Jerusalem

Etter 14 timers reising kom vi i dag tidlig fram til hotellet i Tel Aviv. Da hadde vi ventet over to timer paa at den ene i reisefoelget skulle komme seg gjennom sikkerthetskontrollen. Med andre ord en varm og hjertelig velkommen til Israel. Av en eller annen grunn mente de at mitt navn h;rtes veldig tysk ut, og det var ikke akkurat saerlig velkomment. Maatte derfor forklare at etternavnet mitt stammer ifra et bittelite sted paa Vestlandet, og med det var alt veldig greit.

Paa flyturer hvor de viser tegnefilm tekstet paa hebraisk, kjeder man seg veldig fort. Saa jeg har faatt lest over 200 sider pensum, naa mangler det bare 800 foer jeg er klar for eksamen!

Naa er vi kommet til hjertet i Palestina, nemlig Jerusalem. Her bor vi paa verdens beste hotell, Jerusalem Hotel rett utenfor gamlebyen. Mordechai Vanunu gikk foroevrig rett forbi oss inne paa hotellet, stor stas! Mangler selvfoelgelig de beste romkameratene (the romm), men gjoer det beste ut av situasjonen. I stad moette vi igjen Yassir, som nettopp har kommet ut fra fengselet. Han har sittet fengslet i fem maaneder for aa ha drevet med politisk arbeid. Det gjoer inntrykk, og jeg er sikker paa at resten av turen kommer til aa gi enda flere inntrykk!

Jeg holder dere oppdatert.
Fra Hotel Jerusalem, Stine Renate.

2 kommentarer:

  1. Anonym4:33 a.m.

    Æ e fryktelig misunnelig.
    Du må holde mæ oppdatert, tenke på dæ og følge med på bloggen din.

    Hils alle kjente.
    *klem*

    PS: Har dem Fastfood og Internet på hotellet eller?

    SvarSlett
  2. Saa hyggelig, tenker paa deg of oelger med paa bloggen din ogsaa! men faar av en eller annen merkelig grunn ikke til aa kommentere den.. mulig det bare er jeg som er lettere datainvalid..

    Internett har de, og de har hamburgere ogsaa! men vi holder oss til mezah og palestinsk oel:)

    SvarSlett