24. oktober 2006

Ikke akkurat oppegående...

Dagsavisen har hver dag en spalte hvor de presenterer aktuelle personer. Mye artige svar, men svarene i dag tok virkelig kaka.
Idol-Alexander har gitt ut ny plate, og med svarene i dagens spalte gir han oss all mlig grunn til å glede oss skikkelig til å høre noen fantastiske og samfunnsengasjerte tekster. Her kommer de beste svarene i prioritert rekkefølge, teksten i kursiv er mine personlige kommentarer:

1) Hvilken politiker har du størst sans for?
– Oj. Hm...
(Lang tenkepause) Jøss, han kan tenke!!– Faller Martin Luther King inn under den kategorien?
– Tja... Han var vel ikke akkurat folkevalgt, men...
– Eh, ok. Da sier jeg han andre, han som satt i fengsel. Hva het han?
Shit, han er den politikern du ser mest opptatt, og alt du greier å si er at det er han andre som satt i fengsel!
– Nelson Mandela.
– Ja, han! Han var vel politiker?
– Jo da, han ble president og den slags. Du er ikke så veldig opptatt av politikk, forstår jeg?
– Nei, pappa er politiker, så jeg har fått nok av det hjemme. Men jeg stemte ved forrige valg! Hadde ikke akkurat satt meg så veldig inn i det, så jeg stemte på det pappa sa var bra. Da kunne du seriøst bare latt være å stemme!!


2) Bør Norge inn i EU?
– Ja. Jeg syns ikke det før, men nå har jeg endret mening. Det blir for dumt at vi liksom skal være så fryktelig gjerrige og ikke ta del i fellesskapet når vi er verdens rikeste. Det er fint med selvstendighet, men det får være måte på.
Nei, nei og atter nei! Du har misforstått totalt, EU er et lite fellesskap, vi vil være en del av det største fellesskapet, nemlig verden! Vi skal ikke ha selvstendighet for å være griske, men nettopp fordi vi kan bruke vår uavhengige og selvstendige stemme til å stå på de fattiges side.

3) Hvilken person kunne du tenke deg å være for en dag?– Justin Timberlake. Det er jo en helt annen verden borti der, så det hadde vært artig å se hvordan han hadde det en helt tilfeldig dag.
En ting skal du ha, det var originalt. De fleste vil være mektige mennesker som har mulighet til å forandre verden.. Men nei da, du vil være Justin en hel dag..

4) Hva er det mest unødvendige du eier?– En blå silketruse med gullglitter som det står «King» på. Jeg vant den i en konkurranse over «månedens snadder». Men spesielt nødvendig er den ikke akkurat.
Dette snakker for seg selv. Good nigth!

6 kommentarer:

  1. Oppegående han idolvinnarn gitt..:P
    Takk for et supert landsmøte, Stine, og grattis med sentralstyreplass :D

    SvarSlett
  2. Du har jo pekt på de morsomste - og værste - svarene, men intervjuet var ganske gjennomført sært.

    Bør Norge bli republikk?

    – Nei, det syns jeg ikke. Kongehuset er spesielt. Koselig. Det fungerer veldig bra, gjør det ikke? (Arti at han spørr om det fungerer bra..:P) Ikke at jeg har så enorm innsikt i det, men det virker nå som de gjør en god jobb.

    Hvilken bok har betydd mest for deg?

    – Med tanke på at jeg bare har lest to bøker i mitt liv, hvor den ene var «Gummi-Tarzan», må jeg nok si Bibelen. Jeg leser veldig lite i den nå, men gjorde det mye før.
    (Ikke så veldi litterær nei..)

    – Hva er favorittfortellingen din i Bibelen?

    – Den om den bortkomne sønn.


    Flott... Intervjuet fortjener å bli lest i sin helhet. :D
    http://www.dagsavisen.no/dagens_navn/article2366114.ece

    SvarSlett
  3. Anonym1:07 a.m.

    Æ bruke en hel haug med penga på å stemme på han under idolfinalen, og følte mæ ærlig talt litt lurt, allerede under tv2-nachspielet... Da kom faren med tåra i øyan og va så gla så gla... og så kom det fram at han va Krf-politiker!!
    Og det sir dem først etter at æ har stemt på ungen hannes?!
    grrr..

    SvarSlett
  4. even: takk for et supert landsmøte og et glitrende innlegg fra deg!!
    Så til idol-alexander, jeg burde bare trykket hele intervjuet, var griseartig:)

    ragni: noen av oss hadde gjort forarbeidet vårt, og vi visste hva slags mørkemannpolitikk han sto for! Men at han var så bak mål hadde jeg ingen anelse om, takk til dagsavisen for folkeopplysningen!

    SvarSlett
  5. Hehe, sier litt om Europabevegelsen når de har valgt å gjøre Idol-Alexander sitt svar om EU til ukens sitat! Det er bare trist...hvertfall for Europabevegelsen, for oss fornuftige EU-motstandere er det bare rasende artig, MOOHHAHHAAAA:)

    SvarSlett
  6. Europabevegelsen har jo ikke så mange glupe sitater å ta av stakkar, så det er ikke rart :)

    Sitat av Aleksander With:

    Er kristne kjedeligere mennesker?

    "Nei, du blir ikke mer kjedelig av å være kristen. Eller buddhist for den del. Eller politiker. Nei, det var feil. Politikere er jo kjedelige.."

    Hører du Stine. Mr With synes du er dønn kjedelig! :P

    Og en ting til. Jeg observerer at du kommer med små fornærmelser mot bystatusen til Otta på linkene dine.. :P

    SvarSlett