11. oktober 2006

Hipp hipp!

Jeg er generelt i godt humør om dagen, og her kommer en liten oppsummering om hva som har gjort meg glad de siste dagene:

Var på kino med brutter'n på mandag, og resultatet var en og en halv time med latter så tårene trillet. Må bare anbefale It's hard to be a rock'n roller til alle!! En super rørende og artig film om bandet Merkesteinane fra Volda. Vi har alle våre drømmer, og noen ganger blir de til og med oppfylt:) Se traileren her

Jeg må innrømme at jeg synes det er artig at den borgerlige regjeringa allerede har begynt å drite seg kraftig ut. To av ministrene har innleid vaskehjelp uten å betale skatt. Og nå dukker jommen meg enda en skandale opp, den nye kulturministeren har ikke betalt tv-lisens de siste 15 årene. Smart, smart og atter smart, særlig hvis du har ambisjoner om å bli kulturminister. Særlig artig var det at regjeringen ble tatt skikkelig i partilederdebatten i Riksdagen i dag, lenge leve Lars Ohly (leder i Vänstern) som knallet skikkelig til!
- Skattefusket kostar samhället ofantliga 110 miljarder per år, pengar som skulle kunna användas till fler i jobb och ökad välfärd för alla. Att statsminister bagatelliserar detta och håller sina egna fuskande ministrar om ryggen visar tydligt att vi fått en regering som står på överhetens sida, sa han i debatten. Han betegnet også regjeringserklæringen for "svenskt rekord i floskler"


Stoltenberg ber FrP jekke seg ned. Nesten ingenting er artigere enn når FrP får så hatten passer.
- Det nytter ikke med kroppsspråk, og risting og gisping og stønning fordi dere løper alltid fra ansvar. Frp er et parti som aldri vedkjenner seg resultatene av det gjør, klinket Jens til med i spørretimen på Stortinget i dag.

Jeg har vært på ferie hjemme i Valdres i et par dager, besøkt familien, sett mye på film og slappa av slik jeg bare greier å gjøre hjemme hos mamma og pappa:)
Det blir også glad av at medlemmene strømmer på til AUF i Oppland, og at det ser ut til at vi skal bli over 500 medlemmer også i år, hipp hipp! Til helga skal jeg til Bodø, har aldri vært i Nordland før, så dette blir stas! (Til deg Guri: nå leder jeg hvertfall fylkeskonkurransen vår) Det er bare litt over en uke til AUFs landsmøte! Og høsten er på vei:) Beroligende for alle oss som trodde at klimaendringene var kommet så langt at vi ikke skulle få vinter i år.

Livet er bra akkurat i dag:)

6 kommentarer:

  1. Anonym9:54 a.m.

    dust! jeg skal ta min egen lille road trip, skal du se, og sveipe opp møre og romsdal, troms og finnmark på en gang...
    (gjerne før helga:)

    SvarSlett
  2. turen til nordland er avlyst... da ligger vi nok en gang likt..bittert!!

    SvarSlett
  3. Anonym3:06 p.m.

    Hmfghmfghmfg!
    Dustemoderpartiet deres som ikke klarer ta miljøet på alvor!
    HMPF! Dustestatoil.

    SvarSlett
  4. sv er vel strengt tatt like ansvarlige for dette miljøsviket!

    SvarSlett
  5. Anonym8:08 a.m.

    Neppe
    SVsa nei. AP og SP sa ja. For SV ble så alternativet å godta forhandlingsresultatet eller å gå ut av regjering. Tida vil vise om man valgte riktig...
    En anna forskjell er at APfolk er fornøyde med resulatet, SVere er det så definitivt ikke!

    SvarSlett
  6. SV sa vel ikke akkurat nei, da hadde det ikke blitt et slikt vedtak.. trist at SV lar seg overkjøre på den måten, hadde virkelig tro på at dette kunne bli en regjering som skulle føre en bra miljøpolitikk.

    Forøvrig er jeg medlem av Arbeiderpartiet, og er langt ifra fornøyd med vedtaket! Kjenner flere "parti"-folk som også er misfornøyd..

    SvarSlett