10. oktober 2007

Den endelige apartheidløsningen


Byggingen av den folkerettsstridige muren inne på Vestbredden går nå inn i sluttfasen. Palestinerne kaller den for sitt folks tredje store katastrofe. Israel kaller den et sikkerhetsgjerde og Ehud Olmert har slått fast at muren skal danne Israels endelige grenser.

Muren er fordømt av FN og klart folkerettsstridig. Den bygges på okkupert område, og rapporter fra Verdensbanken viser at områdene som ligger mellom muren og 1967-grensene er de mest fruktbare og vannrike jordbruksområdene på Vestbredden.

Muren bygges i stillhet og nå må vi mobilisere mer motstand. Har du lyst til å vite mer om muren, bli engasjert i motstandskampen mot muren og for et fritt Palestina og ha en spennende kveld med nye mennesker? Møt opp på Chateau Neuf i morgen klokken 18.30!

2 kommentarer:

  1. Anonym4:56 a.m.

    Utrolig bra at vi har sånne som deg!
    Synd jeg bor i det kalde nord, for hvis ikke hadde jeg selvfølgelig kommet på møtet.

    Fortsett å blogg, masse!
    Husk hva du lovet meg på skoletinget! ;)

    Fredrik

    SvarSlett
  2. Takk for det, Fredrik:) Bra vi har sånne som deg også, til tross for at du bor der oppe i det kalde nord!

    Håper du hadde det topp på skoletinget, jeg storkoste meg:) Og selvfølgelig husker jeg det jeg lovte deg, og framover lover jeg hyppigere blogging.

    Håper vi sees snart igjen:)

    SvarSlett