26. oktober 2007

Unge Venstre synes synd på prinsessen...

Man skal vel kanskje ikke gjøre narr av andre ungdommer sitt engasjement, men noen av uttalelsene på Unge Venstres landsmøte er litt vanskelig å la være og le høyt av. Jeg velger derfor å dedikere denne bloggposten til Unge Venstre og deres artige landsmøteuttalelser. Min favoritt er foreløpig uttalelsen "La nå Prinsesse Märtha Louise være i fred!" Og jeg siterer:

Nå må det i anstendighetens navn være nok.
Unge Venstre vil på ingen måte sensurere den offentlige debatten om Prinsessen og hennes virke, men ønsker med dette å oppfordre til å behandle Prinsesse Märtha Louise og hennes tro med respekt.
Unge Venstre vil oppfordre til besinnelse og en dannet holdning i det offentlige rom.


Fra før av vet vi at ungdomsorganisasjonen, som hyller Lars Sponheim som en gud, vil gi narkomane heroin på resept. Jeg synes det best kan sammenlignes med å gi alkoholikere sprit på blå resept, og trenger vel kanskje ikke presisere at jeg synes det ikke er en god løsning. Foruten å engasjere seg i heroin og stakkars Märtha hadde landsmøtet også forslag om å tømme verktøykassa i næringspolitikken, like muligheter for B-mennesker, fjerne APF, gi Ahmadinejad en klem og innføre studieavgift.

Kanskje ikke så rart at min siste lille respekt for Unge Venstre er i ferd med å forsvinne...

2 kommentarer:

  1. Anonym4:58 a.m.

    hahahhahahahahaha.
    Æ hate Venstre.

    Unge venstre e bare latterlig.

    Takk for sist, æ e bakfull enda :)
    (og det va de verdt)

    SvarSlett
  2. Anonym4:42 a.m.

    Heia!
    Æ har kryssa fingran i heile dag:)

    SvarSlett