18. april 2009

Dag 1: jeg kom sent, men godt

Jeg gikk glipp av åpninga av landsmøtet i dag. Ikke fordi jeg forsov meg eller drev med annet tull, men fordi jeg var hos LOungdom i Buskerud, Telemark og Vestfold for å holde innledning om Midtøsten.

Når man gikk glipp av åpningen, er det greit å vite at mamma følger med på hva som skjer hjemme i Aurdal. Hun skrøt av Martin Henriksen, og hun var ikke den eneste. Gerd-Liv Valla ga også rosende ord til vår kjære leder. Godt å se at to tøffe damer er enige!

Nå sitter jeg bakerst i landsmøtesalen og følger ivrig med på de mange innleggene, med kaffekoppen trygt plassert ved siden av tastaturet. Line Vennesland snakket knakende godt om tannhelse, og sa hun var glad for at hun hadde arvet to egenskaper fra moren sin: et godt sosialdemokratisk hjerte og solide tenner. Hun er en av de ivrige forkjemperne for at tenna skal bli en del av kroppen, og jeg håper hun får gjennomslag på landsmøtet!

Liv Solveig Alfstad fra Nordre Land snakket om kommuneøkonomi, velferd og distrikt. Trygt og godt fra ordføreren, men så ufattelig viktig. Som gammel formannskapspolitiker vet jeg hvor viktig det er å ha nok penger i kommunekassa, og jeg husker hvordan det var å være ung kommunepolitiker under Jern-Ernas harde hånd. Den oppgaven unner jeg ingen..

Gleder meg allerede til morgendagen, da skal AUF i Opplands leder, Pål Helle, på talerstolen. Det er grunn nok til å stå opp tidlig på en søndagsmorgen:)

2 kommentarer:

  1. Tusen takk, Stine! Skal du snakke? gleder meg såfall, for du er alltid knall på talerstolen! :)

    SvarSlett
  2. eller? du er ikke delegat du? forøvrig veldig fin layout på bloggen din nå! :)

    SvarSlett