10. juli 2007

Det regner og det regner...

Hvor i all verden ble det av den lovende sommeren med grilling i parken, jordbær og utepils? Alt regnet har resultert i følgende:
- gummisko står øverst på ønskelista
- min sympati med bergensere er doblet
- flom og ekstremvær er dagens viktigste samtaleemne
- en aldri så liten værdepresjon er emning
- min nye favorittdrikk er varm te med honning

Jeg har med andre ord gått fra å være en livsglad, øldrikkende og positiv jente i min beste alder til å bli en sur, gammel og tedrikkende tante som kun er opptatt av været. Mitt eneste håp er at solen henger der oppe et sted og sparer krefter til neste ukes sommerleir på Utøya. En optimistisk AUF'er trøstet meg med at det var bra det regnet, for da kunne vi hvertfall ha bålkos under sommerleiren i år. I fjor var det nemlig for tørt til at vi kunne tenne bål. Men pessimisten i meg begynner å bli alvorlig redd for at blir for vått for bål i år...

Jeg trenger en oppmuntrende klapp på skulderen jeg.
Eller eventuelt et par rød gummistøvler:)

5 kommentarer:

  1. Anonym1:54 a.m.

    knis :)
    Kom te nord.. her e det sol :)

    SvarSlett
  2. Anonym2:07 a.m.

    Jeg har et par grønne støvler med blomster på, de er så fine at jeg er glad det regner:D

    Du kan få låne de hvis du vil...

    SvarSlett
  3. i dag skinner sola i valdres,
    jeg er lykkelig igjen:)
    kommer du ikke på utøya, ragni?

    takk for tilbudet lene, men i morra kommer mamma hjem med røde gummistøvler til meg:D

    SvarSlett
  4. Det er bare å innse det, du har blitt GAMMAL.

    Heyy, nei, det var jo sol halve Utøya, eller noko. Sør-Trøndelad brant masse bål!

    SvarSlett
  5. Hehe, jeg er IKKE gammel:) og kan trøste deg med at den blide, øldrikkende jenta er tilbake for fullt!! og er skikkelig valgkampklar!

    SvarSlett