27. november 2008

Skippertak og tjenestedirektivet

Det er kanskje ikke overraskende at jeg sitter med voldsom panikk akkurat nå og prøver å lære meg fag før eksamen. Jeg lærer aldri og jeg har innsett at jeg for all fremtid kommer til å være et skippertaksmenneske...

Hadde store planer om å begynne eksamenslesinga litt før i år, men så ble det kamp om tjenestedirektivet. Underskrifter skulle samles inn, mennesker skulle ringes, innledninger skulle holdes og gode krefter skulle mobiliseres. Som et resultat ble eksamenslesinga utsatt.

Da LO-lederen gikk med på Arbeiderpartiets opplegg, trodde jeg slaget var tapt. Men i dag skriver ABCnyheter at Fellesforbundet og Fagforbundet fremdeles står på sitt krav om veto. Det er de to største forbundene i LO og bak kravet står nesten en halv million medlemmer. Dette beviser at hele LO ikke er betrygget av Jens sine garantier. Kanskje vi skulle latt LO-kongressen si sin mening?

Skippertakmetoden fungerer kanskje i studentlivet, jeg håper hvertfall at den slår til også denne gangen. Men skippertakspolitikk hvor beslutninger blir tatt over hodene på folk er en ytterst dårlig ide...

2 kommentarer:

  1. Anonym5:20 a.m.

    Skjønner ikke hvordan du orker de skippertaka. Hadde aldri jeg orka :p

    SvarSlett
  2. Skippertak må til når studiene blir underprioritert gjennom hele året... så er vel egentlig ikke noe valg:)

    SvarSlett