17. november 2006

Ødelagt TV betyr mye fritid!

Til min forskrekkelse oppdaget jeg her en dagen at TV'en min er ødelagt... Eller rettere sagt, jeg har på en eller annen merkelig måte greid å rive ut støpselet som antennekabelen skal inn i. Dette er riktignok en måned siden, men merket først konsekvensene av en ødelagt TV nå når jeg plutselig fikk litt fritid. Eller rettere sagt ble liggende sjuk i et helt døgn!! Tok meg også fri en dag for å lese pensum en hel dag, men det var plutselig en rekke andre ting som var så mye mer fristenede:

- fikse gardinene slik at de ikke lenger henger ned på varmeovnen. Så slipper jeg å frykte for brann resten av vinteren.
- rydde i klesskapet, og plutselig fikk jeg plass til så mye mer
- ommøblere, en av mine store lidenskaper som jeg endelig fikk tid til. Nå virker rommet mitt mye større, selv om det riktignok er begrenset hvor stort rommet mitt faktisk kan virke...
- skrive leserinnlegg (jess, vet at jeg er litt nørd..)
- ringe kontingenter for fylkeslaget (enda mer nørd..)
- se gamle og gode filmer jeg ikke har sett på lenge (noen av de var faktisk mindre gode, men fikk tida til å gå)
- rydde ALLE papirene mine, og her snakker vi MYE papir
- lese flere bøker enn på veldig, veldig lenge

Eneste jeg egentlig ikke har fått gjort, er å lese pensum. Blir nok ingen toppkarakterer i år gitt...

4 kommentarer:

  1. Anonym3:32 p.m.

    stakkar deg!!
    som en sann tv-slave kan jeg sympatisere, og bare si at du er velkommen til meg any time.
    nå det som er kjempe trist: du gikk glipp av eli hagen på nrk i kveld, dama har gitt ut bok, ikke bare et hefte heller, ho har faktisk skrapt sammen en hel bok ut av sine marginale opplevelser som sidevogna til carl!! fantastisk!
    jeg fikk mye inspirasjon til å drive politisk arbeid, for gud bedre hvis den dama kommer noe nærmere regjeringsbygget så er vi alle i store vansker!

    Og du har enda til gode å se hockyn til eli, helt uten sidestykke!!
    Du gikk glipp av mye, bare smell mastern og kjøp nytt tv før eli kommer på god morgen norge!

    SvarSlett
  2. hehe:) Dette var oppmuntrende lesing, du får holde meg oppdatert på "the wild life" til Eli Hagen! Kan jo vurdere å lese boka, nå som TV'n ikke funker..

    SvarSlett
  3. Julegaveønske notert...
    Skal jo tilbringe hele førjul tiden bak kasse og pushe eli til stakkar forbipasserende.
    eller "et liv i spenning", boka til kjell-magne bondevik.

    Er det bare jeg som syns det er årets vits eller???

    Ellers så tilbyr jeg en antenne fra gjøvik som jeg ikke helt føler for å beholde lengre.

    Valget er ditt:D

    SvarSlett
  4. Hehe:) Jeg kjenner at en antenne fra Gjøvik kan by på mer artige og spennende ting en boka til Bondevik hvertfall...

    SvarSlett